رفائی: - فرمول ۱۳ - زاییده ذهنم است

گزارش نشست فیلم «فرمول ۱۳» در جشنواره کودک؛

رفائی: «فرمول ۱۳» زاییده ذهنم است

 رفائی: «فرمول ۱۳» زاییده ذهنم است

کارگردان فیلم «فرمول ۱۳» با اشاره به رعایت ریتم در فیلم خود، گفت: تلاش کردم دکوپاژ فیلم به گونه‌ای باشد که ریتم در فیلم رعایت شود. «فرمول ۱۳» زاییده ذهنم است.

ستاد خبری جشنواره کودک، نشست فیلم «فرمول ۱۳» با حضور ناصر رفائی (کارگردان)، ارشاد رضایی و ملینا مقیسه (بازیگر) وخسرو دهقان (منتقد) در تالار فرشچیان اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، رفائی درباره شکل‌گیری ایده و داستان فیلم، گفت: سال ۸۶ و پس از تحقیقاتی که درباره نیازهای سینمای کودک به داستان هیجان‌انگیز داشتم، ایده‌ای را مطرح کردم که در آن سال‌ها مورد استقبال قرار نگرفت؛ اما بالاخره در سال جدید موافقت‌های ضمنی این طرح را گرفتم تا در بخش خصوصی اجرایی شود و بخشی از آن را نیز بنیاد سینمایی فارابی عهده‌دار شد.

او درباره لوکیشن فیلم توضیح داد: زمانی که قصه را نوشتم، به یک مخفیگاه رمزآلود فکر می‌کردم که از معدن‌های زیادی در تمام نقاط ایران بازدید کردیم، اما برای این فیلم مناسب نبود. پس از بررسی‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که معدن سنگ فلورین مناسب صحنه فیلمبرداری ماست و با طراحی دکور توانستیم این لوکیشن را آماده فیلمبرداری کنیم.

کارگردان فیلم «فرمول ۱۳» در پایان با اشاره به رعایت ریتم در فیلم، خاطرنشان کرد: تلاش کردم دکوپاژ فیلم به گونه‌ای باشد که ریتم در فیلم رعایت شود. چیزی که الان با عنوان «فرمول ۱۳» مشاهده کردید، زاییده ذهنم است و به دلیل رعایت ریتم آرام فیلم، سعی کردم در یک سال اخیر فیلم سریع نبینم.

خسرو دهقان در ادامه این نشست، با اشاره به کار پسندیده کارگردان فیلم، گفت: نکته‌ای که در این میان مطرح است، تجربه‌ای است که وارد سینمای کودک شده‌است. چون ما درگیر تلویزیون هستیم و با این فضا کمتر آشنا هستیم و رفائی پذیرفته که وارد دنیای جدیدتر شود؛ ما در سینمای کودک چنین تجربه‌ای نداریم و می‌توانیم با رفائی در این فیلم شریک شویم.

او ادامه داد: فیلمبرداری فیلم، دو مورد اصلی را می‌طلبد؛ نخست آنکه مدیر فیلمبرداری باید یک نورپرداز خوب باشد و با توجه به محل فیلمبرداری، نورسنجی خوبی در کار داشته‌باشد و پس از آن فیلمبرداری کار است که نیازی به مهارت ندارد که البته در این فیلم بایرام فضلی، مدیر فیلمبرداری توانسته از عهده آن به خوبی برآید.

این منتقد با انتقاد از سکانس‌های اضافی که در بیشتر فیلم‌های سینمای ایران وجود دارد، تصریح کرد: حذف قسمت‌هایی از یک فیلم، لطمه‌ای به روند داستانی آن وارد نمی‌کند. این مشکل در سینمای ایران وجود دارد که فیلمساز فیلم خود را چون فرزند دوست دارد و نمی‌خواهد، بخش‌های اضافی را از کل فیلم حذف کند. اما اگر به تماشاگر احترام بگذاریم دیگر مخاطب سراغ «جان سخت» نمی‌رود.

دهقان در پایان گفت: دو جنسی بودن در فیلم موج می‌زند و این از نکات مثبت این فیلم به شمار می‌رود. چون دو بازیگر خردسال فیلم، بار «فرمول ۱۳» را به دوش می‌کشند و گره‌زنی‌ها و گره‌گشایی‌ها توسط آنها انجام می‌شود. شخصیت گاهی باهوش و گاهی خنگ ارشاد، این دوجنسی بودن فیلم را جذاب کرده‌است.

بنابراین گزارش، ارشاد رضایی و ملینا مقیسه، درباره نحوه کار در این پروژه و میزان رضایت خود از بازی در «فرمول ۱۳» صحبت کردند.

/117/


 رفائی: «فرمول ۱۳» زاییده ذهنم است

کارگردان فیلم «فرمول ۱۳» با اشاره به رعایت ریتم در فیلم خود، گفت: تلاش کردم دکوپاژ فیلم به گونه‌ای باشد که ریتم در فیلم رعایت شود. «فرمول ۱۳» زاییده ذهنم است.

ستاد خبری جشنواره کودک، نشست فیلم «فرمول ۱۳» با حضور ناصر رفائی (کارگردان)، ارشاد رضایی و ملینا مقیسه (بازیگر) وخسرو دهقان (منتقد) در تالار فرشچیان اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، رفائی درباره شکل‌گیری ایده و داستان فیلم، گفت: سال ۸۶ و پس از تحقیقاتی که درباره نیازهای سینمای کودک به داستان هیجان‌انگیز داشتم، ایده‌ای را مطرح کردم که در آن سال‌ها مورد استقبال قرار نگرفت؛ اما بالاخره در سال جدید موافقت‌های ضمنی این طرح را گرفتم تا در بخش خصوصی اجرایی شود و بخشی از آن را نیز بنیاد سینمایی فارابی عهده‌دار شد.

او درباره لوکیشن فیلم توضیح داد: زمانی که قصه را نوشتم، به یک مخفیگاه رمزآلود فکر می‌کردم که از معدن‌های زیادی در تمام نقاط ایران بازدید کردیم، اما برای این فیلم مناسب نبود. پس از بررسی‌هایی که انجام دادیم، متوجه شدیم که معدن سنگ فلورین مناسب صحنه فیلمبرداری ماست و با طراحی دکور توانستیم این لوکیشن را آماده فیلمبرداری کنیم.

کارگردان فیلم «فرمول ۱۳» در پایان با اشاره به رعایت ریتم در فیلم، خاطرنشان کرد: تلاش کردم دکوپاژ فیلم به گونه‌ای باشد که ریتم در فیلم رعایت شود. چیزی که الان با عنوان «فرمول ۱۳» مشاهده کردید، زاییده ذهنم است و به دلیل رعایت ریتم آرام فیلم، سعی کردم در یک سال اخیر فیلم سریع نبینم.

خسرو دهقان در ادامه این نشست، با اشاره به کار پسندیده کارگردان فیلم، گفت: نکته‌ای که در این میان مطرح است، تجربه‌ای است که وارد سینمای کودک شده‌است. چون ما درگیر تلویزیون هستیم و با این فضا کمتر آشنا هستیم و رفائی پذیرفته که وارد دنیای جدیدتر شود؛ ما در سینمای کودک چنین تجربه‌ای نداریم و می‌توانیم با رفائی در این فیلم شریک شویم.

او ادامه داد: فیلمبرداری فیلم، دو مورد اصلی را می‌طلبد؛ نخست آنکه مدیر فیلمبرداری باید یک نورپرداز خوب باشد و با توجه به محل فیلمبرداری، نورسنجی خوبی در کار داشته‌باشد و پس از آن فیلمبرداری کار است که نیازی به مهارت ندارد که البته در این فیلم بایرام فضلی، مدیر فیلمبرداری توانسته از عهده آن به خوبی برآید.

این منتقد با انتقاد از سکانس‌های اضافی که در بیشتر فیلم‌های سینمای ایران وجود دارد، تصریح کرد: حذف قسمت‌هایی از یک فیلم، لطمه‌ای به روند داستانی آن وارد نمی‌کند. این مشکل در سینمای ایران وجود دارد که فیلمساز فیلم خود را چون فرزند دوست دارد و نمی‌خواهد، بخش‌های اضافی را از کل فیلم حذف کند. اما اگر به تماشاگر احترام بگذاریم دیگر مخاطب سراغ «جان سخت» نمی‌رود.

دهقان در پایان گفت: دو جنسی بودن در فیلم موج می‌زند و این از نکات مثبت این فیلم به شمار می‌رود. چون دو بازیگر خردسال فیلم، بار «فرمول ۱۳» را به دوش می‌کشند و گره‌زنی‌ها و گره‌گشایی‌ها توسط آنها انجام می‌شود. شخصیت گاهی باهوش و گاهی خنگ ارشاد، این دوجنسی بودن فیلم را جذاب کرده‌است.

بنابراین گزارش، ارشاد رضایی و ملینا مقیسه، درباره نحوه کار در این پروژه و میزان رضایت خود از بازی در «فرمول ۱۳» صحبت کردند.

/117/

کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه